Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Kommentek

Hogy mit ki nem találok.

2007.02.25. 18:03 | BeeBoy | 4 komment

Címkék: én technika sztori

Ma reggel felébredve, miután kipihentem a farsang fáradságait furcsa dolog jutott az eszembe. Mielőtt ezt tudatnám röviden összefoglalom, hogy milyen volt a farsang. A tornatermi történéseket nem ismerem, mivel nem érkeztem odáig, hogy benézzek oda is. A pincében hatalmas drum 'n' bass party volt. Nagyon tudták a dj-k, hogy mi kell a népnek. Közben a háttérben filmet is vetítettünk, persze hang nélkül, hogy aki netán megpihenne a nagy "hajtásban" az se unatkozzon. Na de térjünk vissza a kitalálásomhoz.

Szóval ahogy felébredtem, bekapcsoltam a gépet. Felmentem a youtube.com-ra, hogy nézzek egy-két music videót. Kezeim közé akadt Jean-Michel Jarre - Second Rendez-Vous zenéje. Ahogy néztem egyszerűen elvarázsolódtam. Főleg amikor a lézer hárfáján játszik benne. Magamban megjegyeztem, hogy ilyen kell nekem is. Fel is kutattam néhány helyet ahol leírják a működését meg hasonlókat. Annyira belemerültem a lézer hárfa technológiájába, hogy a végére már ott tartottam, hogy építeni fogok egyet. Kutakodtam még itt-ott és meglepően tapasztaltam, hogy nem olyan nehéz, de nem is annyira könnyű egy ilyen szerkezetet létrehozni. Ha bejutnék a fősulira, ott esetleg lenne olyan ember aki jobban ismeri a lézereket, mint én aztán felkérném, hogy segítsen.

Hát most itt tartok. Nem adom fel. Egyszer majd megmutatom mindenkinek, hogy mit is sikerült kihoznom ebből a dologból. Azért azt hozzáteszem, hogy amit kigondolok azt meg is szoktam valósítani. Olyan nincs, hogy nem lehet. Mindent lehet csak akarni kell, meg pénz kell hozzá, de abból nagyon sok.

A bejegyzés trackback címe:

https://fitz.blog.hu/api/trackback/id/tr10040228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

thozoo 2007.02.26. 11:36:25

Vannak olyan dolgok, amiket nem lehet. De azokat pénzért sem lehet. A lézerhárfa tulajdonképpen szerintem nem lehet egy bonyolult eszköz. Ahány "húr", annyi lézerdióda, és a túloldalon pedig egy "vevő". Ha megszűnik a jel, jön egy szintetizált hang. Akár polifónikusan is. Nem lehet szerintem egy nagy kaland, és bonyolult áramkör sem, persze az elektronikát picikét ismerni kell hozzá.

Én nem tudnám megépíteni, csak okoskodok itt.

Én.

BeeBoy · http://footstepsinthezoo.tvn.hu 2007.02.26. 11:44:21

Szerintem te is megtudnád építeni. Nem egy nagy "Vaszizdasz". Egy lézerrel is lehet építeni, csak meg kell oldani, hogy szétoszd a sugarat gerenákra, mert ezt így hívják. A "vevőket" pedig photodetektoroknak hívják. Ami egyetlen egy fotocella. A polifónikusságról annyit, hogy az embernek két keze van így max 2 polifóniát tudsz rajta játszani. Szerintem ezt minden gond nélkül megtudom építeni. Valószínűleg meg is fogom, mert nagyon, de nagyon tetszik és szeretnék egyszer egy ilyenen játszani. :D

thozoo 2007.02.27. 20:21:57

Két kéz. Szintetizátoron is két kezünk van, mégis le tudunk nyomni 10 ujjunkkal akár tíz billentyűt is. Ha az egész karomat belepakolom a lézerhárfába, akkor egy vevő se kap jelet, mindnek kéne szólni.

Gondolom én.

BeeBoy · http://footstepsinthezoo.tvn.hu 2007.02.27. 20:38:37

Rosszul gondolod. A "gerendák" kb 15-20 cm-re vannak egymástól. Egy szintit képzelj el amin 8 db sugár van. egy tenyérrel "ütsz" le egy hangot. Majd megmutatom odabenn hogy mire gondolok
süti beállítások módosítása