Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Kommentek

FireFox vs. IE

2007.10.07. 10:45 | BeeBoy | 2 komment

Címkék: technika

Tegnap teszteltem egy kicsit a gépemen lévő két böngészőt (FireFox 2.0.0.7 és az IE 6). Mindenféle dolgot megnéztem bennünk. Lássuk mire jutottam.

Bővítmények:
    A FireFox automatikusan felismeri, hogy a weboldal megtekintéséhez milyen kis segédprogramok, azaz bővítmények kellenek. Nagyon sok választék van, letölthetjük akár az összeset is. Könnyen és egyszerűen.
    Az IE is fel tudja ismerni, hogy az oldal megtekintéséhez kellenek bővítmények, de azért ő kevesebb sikerrel teszi ezt.

Lapfülek:
     A FireFoxban való böngészéskor ha új oldalra el akarunk navigálni úgy, hogy még az épp nézett oldal is megmaradjon, akkor nem kell elindítani újból a böngészőnket, hanem vagy nyomunk egy CTRL+T billentyűkombinációt vagy Fájl/Új Lap menüponttal kérhetünk egy új lapfület.
    Az IE ezen verziója ezt a lehetőséget nem támogatja. (Hozzáteszem az IE 7-ben már van ilyen funkció).

Adware szempontból:
    A FireFox-szal böngésztem jónéhány oldalon és utánna az Ad-Adware-rel végig szkenneltem a gépet. Nem talált semmit.
    Az IE-vel is végig böngésztem ugyanazon oldalakat ugyanolyan sorrendben és utánna szintén szkenneltem egyet az Ad-Adware-rel. Talált elég sokmindent. Pl.: Tracking Cookie, Alexa, stb...

Szabálytalan leállításkor:
    A FireFox-ot ha újra elindítjuk egy ilyen eset után, felkínálja, hogy visszatérjünk-e az előző munkamenethez, vagy pedig indítsunk egy új munkamenetet. Így ha áramszünetünk van és nem emlékszünk az utoljára nézett oldal címére akkor ez a dolog jól jön.
    Az IE finoman fogalmazva tojik rá, hogy mit néztünk akkor mikor leállt szabálytalanul, ő behozza a beállított kezdőlapunkat az új indításkor.

Gyorsaság szempontból:(Itt az elindítás sebességét értem)
    A FireFox pillanatok alatt betölt.
    Az IE ő egy picivel, de nem sokkal lassabb a FireFox-nál.

Ezek után senki ne vonjon rossz következtetéseket, mert mindkét böngészőnek van jó és rossz tulajdonsága. Mindenki döntse el mit használ, de javaslom a FireFox-ot, mert a FireFox tudja kezelni a *.png formátumot rendesen:)

A bejegyzés trackback címe:

https://fitz.blog.hu/api/trackback/id/tr50188796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

thozoo · http://thozoonaploja.blogspot.com 2007.10.09. 19:40:51

Leszögezem, Firefox párti vagyok, de a Firefox nem minden esetben indul gyorsabban. Ha nincs semmi kiegészítő telepítve, csipkedi magát. De a hatodik-nyolcadik extension-t felpakolva már jobban meggondol minden lépést, már ami az indulást illeti.

A memóriafoglalást is érdemes megnézni: én egy órája netezek, mindenféle oldalakat látogatva, így most jelenleg 120 megabájt memóriát fogyaszt a Tűzróka, holott csak a te oldalad van betöltve. Hm. Az Explorerért nem könnyű megmondani, mivel a rendszerbe integrálva bármelyik folyamattal foglaltathat magának egy kis extra memóriát.

Nem az IE-t akarom védeni, szó se róla, én magam nem használom, de az igazsághoz ezek a dolgok hozzátartoznak: talán az újabb verziókban javítják majd ezeket a problémákat is, már amennyire javíthatóak. Az indítás sebessége nem feltétlenül orvosolható, a memóriafoglalás annál inkább.

BeeBoy · http://footstepsinthezoo.tvn.hu 2007.10.09. 20:13:15

A kiegészítőket nem vettem figyelemben a teszt során. Persze hogy lassul a róka, ha sok kiegészítő van benne. De akkor is jobb mint az IE:) ÉNis FireFox párti vagyok ám:)
süti beállítások módosítása