Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Kommentek

"Értek hozzá ezért mindenkit jól lefikázok"

2007.08.10. 18:34 | BeeBoy | 4 komment

Címkék: zene én

Ezt a kis mondatocskát sugallja az egyik ismerősöm, aki szintén zenész. Nem olyan rég átküldtem neki az egyik zenémet. Előtte már egy pár embernek megmutattam, ők szinte semmi kivetnivalót a zene dallamvezetésében. Hát Ő igen. Úgy ahogy van lealázta a zenét. Azt mondta, hogy ez nem tetszik neki, hamis, teli van disszonáns hangokkal. Megkérdeztem tőle, hogy hol hamis, mert akkor azt kijavítom. Én se vagyok tökéletes ember. Erre Ő azt mondja:"Én nem mondtam, hogy hamis, csak tele van disszonáns hangokkal". Na de akkor hogyis van ez? Aki nem tudná, hogy mit jelent a disszonancia annak most elmondom. A disszonancia így köznyelvesen fogalmazva az, hogy két hang nem tisztán szól egyszerre, ez feszültség-keltésre jó. Pl.: amikor jön a filmben a cápa. Na szóval, íme a beszélgetés nevek nélkül:

- nekem ez ne haragudj de már igy elsőre nem nagyon jön be olyan mintha csak efektek lennének benne meg ott 1,14 már hamis tele disszonanciával ne haragudj de alapvető zenei problémák vannak vele szerintem. Gondolom nem ezt vártad de ez van .
-Hamis? bocs, de azért süket nem vagyok.
-
pl egy akord (3 hangzatu) kiszól középen és a 7 ese vagy a kilencese ami nem tiszta hanem egy dupla 3 hangzatu néhol dur néhol moll egyben 1 fekvésben illetve az hogy a basser kizárolag nem is a domináns hangot hozza nekem disszonancia . Nem azt irtam hogy hamis hanem disszonancia van benne (zavaroan nem oda illő hangzásában zavaró tényező, zeneileg)
-és ezt pontosan hol érezted benne? 1:14-nél semmi akkord nincs benne
- 1 perc után már tele van ilyenekkel.
- 1 perc után egy basszuspad van benne, meg egy biciklipumpa
-jo akkor ne fárasszuk egymást ez amit küldtél nekem nem tetszik és szerintem totál hibás az egész de te jobban tudod lehet tévedek elvégre te irtad.

(Ez csak egy részlet a beszélgetésből. Mellőztem a köszönés és a fájlküldés részleteit. És persze a neveket. Dőlt betűvel van a másik illető szövege.)


J
ól Lehet látni a beszélgetésben, hogy ellentmondásba keveredett önmagával. Hiába adok mások véleményére és próbálok úgy alkotni és olyat létrehozni ami szép és jó, amiben benne van az ember szíve-lelke, ha mások merő fikázásból nem értékelik a dolgot csak azért mert utálják az elektronikus zenét. Ami nálam teli van szép dallamokkal. Ő a mai napig küldözgeti a linkeket a zenéire, hogy hallgassam meg. Egyáltalán nem áll közel hozzám a Jazz. De addig mindig meghallgattam azokat amiket alkotott és próbáltam egy zenész szemével nézni a dolgokat s nem mint egy laikusként akinek ha nem tetszik valami akkor arra rámondja, hogy szar. Most már nem hallgatom meg egyetlen zenéét sem, és nem vagyok kiváncsi rá. Fenn hagyom msn-en partnernek csak azért, hogy ha véletlenül talán megemberelné magát és korrigálná az akkor elkövetett beszélgetését. Nem azt kérem, hogy mondja azt, hogy bocs, hogy a múltkor lefikáztam a zenédet, mert épp nem tetszett. Fogadja el, hogy Ő is tévedhet! Mindenki tévedhet legyen akár 20 akár 40 éves. Foglalkozzon zenével akár 7 akár 20 éve. Csak azért ne bántsa a másikat senki, mert épp nem tetszik neki az a zenei stílus. Azt még hozzáteszem, hogyha én mondanám neki, hogy: Bocs, de szar a zenéd akkor vérig lenne sértődve és minden amatőr zenei oldalról törölné az összes zenéjét.

Ennyit arról, hogy milyen emberek vannak. Milyen önteltek, és egoisták. Meg kéne tanulni mindenkinek emberien beszélni a másikkal és nem csak, sőt főleg ezt a mondatot nem erre a témára, beszélgetésre értem!

A bejegyzés trackback címe:

https://fitz.blog.hu/api/trackback/id/tr56137055

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bassil · http://bassil.blog.hu 2007.08.17. 17:22:24

Csak nem Grafix? :)))

Bassil · http://bassil.blog.hu 2007.08.17. 17:28:38

Melyik számod? Nekem küldted?

BeeBoy · http://footstepsinthezoo.tvn.hu 2007.08.17. 17:32:06

Nem, nem küldtem el. Miután jól felmérgelt kidodtam azt a zenét és csináltam egy másikat helyette
süti beállítások módosítása